Strona główna

Ogłoszenia
Wydarzenia
Wycieczki

Konkursy

Prace uczniów
Samorząd Uczniowski
RodzicE
Kadra
Dokumenty szkoły
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW
SZKOŁA
W MEDIACH
PEDAGOG SZKOLNY
ŚWETLICA SZKOLNA
ŚWIETLICA SOCJOTERAPEUTYCZNA
BIBLIOTEKA
Zajęcia pozalekcyjne
Historia szkoły
Osiągnięcia
BEZPIECZNY INTERNET
DIAGNOZY
UBEZPIECZENIE DZIECI
REKRUTACJA 
EKOLOGIA
SPORT

UCZNIOWIE
O SZKOLE

AUTORZY STRONY


Gif
Napisz do nas
© psplubichowo
PRACE UCZNIÓW
rok szkolny 2016/2017


Łańcuchy pokarmowe na afrykańskiej sawannie

Uczniowie klas szóstych - VIa i VIb podczas jednej z lekcji przyrody pracowali w grupach - w celu doskonalenia techniki tworzenia łańcuchów pokarmowych na sawannie. Aby  wykonać to zadanie - czas wymuszał na grupie zgranie i podzielenie czynności. Praca była intensywna - każda grupa sama przygotowała materiał, z którego tworzyła łańcuch pokarmowy  składający się pierwszego ogniwa łańcucha jakim jest producent, czyli roślina zielona, ponieważ może ona sama produkować pokarm. Następnymi ogniwami łańcucha były zwierzęta roślinożerne i mięsożerne oraz padlinożerne mieszkające na sawannie, czyli konsumenci.

Po raz kolejny okazało się, że zadania praktyczne, ćwiczenia w których należy wykazać się umiejętnością samodzielnego myślenia, kreatywnością to najlepszy sposób na zainteresowanie ucznia przyrodą. Ćwiczenie to wykazało, że nawet Ci, dla których była to rutynowa czynność okazały się świetnym drogowskazem do samodzielnego zdobywania wiedzy.

Trzeba być pełnym podziwu dla zaangażowania uczniów i ich chęci tajemnic przyrody. Dzięki pracy w zespole  – uczniowie potrafili się zintegrować i samodzielnie ocenić.

    Iwona Lassota

     

Nasze hodowle  fasolki i grochu

Z pierwszym dniem wiosny na naszym parapecie klasowym pojawiły się hodowle  fasolek i grochu przygotowane przez uczniów klas IVa i IVb.  Aby zainteresować i zachęcić uczniów  do obserwowania przyrody i  zmian  zachodzących  w różnych porach roku-w tym przypadku wiosną-  uczniowie klasy 4a i 4b postanowili  podejść do tematu praktycznie i wyhodować w domu fasolkę i groch. Podczas prezentacji uczniowie kolejno przedstawiali  etapy rozwoju roślin od maleńkiego  korzonka do okazałej rośliny z korzeniami, liśćmi, łodygą. Niektóre okazy trzeba było podtrzymać, bo fasola zaczęła się pochylać pod ciężarem liści. W ciągu 3 tygodni  z nasion- ziaren powstała nowa roślina. Hodowle były założone i prowadzone wzorowo. Było widać, że uczniowie z ogromnym zaangażowaniem i pasją podeszli do zadania i stali się  bystrymi obserwatorami przyrody i „hodowcami roślin”. Na zdjęciach poniżej widać wysiłek włożony w pracę uczniów.

Oto niektóre  hodowle  uczniów 4a:

  • Dominiki  Narloch

  • Sandry Parteki

  • Szymona Szramki

  • Igora Żabińskiego

                 Iwona Lassota   



SYMETRIA W PRAKTYCE

Uczniowie kl. IV a
wykonali piękne wycinanki ukazujące symetrię inspirowane sztuką ludową.
Poniżej przedstawiamy najciekawsze i najstaranniej wykonane prace:
Sandra Parteka, kl. IV a Kajetan Segar, kl. IV a Jakub Chmielowski, kl. IV a Magdalena Mania, kl. IV a
Marika Kaczmarek, kl. IV a Paulina Fryska, kl. IV a Eryk Kleina, kl. IV a Julia Cybula, kl. IV a
Marcin Gort, kl. IV a Maciej Prabucki, kl. IV a Julia Szydłowska, kl. IV a Alan Makowski, kl. IV a

Mirosława Kwaśniewska


RYSUNEK Z PROSTOKĄTÓW

Uczniowie klas czwartych, poznając na matematyce krainę geometrii, zmierzyli się z  trudnym wyzwaniem - wykonaniem rysunku z prostokątów. Utrudnieniem było rysowanie figur na czystej kartce, a więc trzeba było wykorzystać umiejętność rysowania odcinków prostopadłych i równoległych.
Oto niektóre z prac wykonane przez czwartoklasistów:
 
Kamil Gawrzyjał, kl. IV b Sandra Parteka, kl. IV a Julia Szydłowska, kl. IV a Kornelia Krysiak, kl. IV b
 
Dominik Głodny, kl. IV b Filip Kolasiński, kl. IV b Kajetan Segar, kl. IV a Paulina Wojtasiewicz, kl. IV b

Mirosława Kwaśniewska



KOLOROWE BOMBKI

Uczniowie klasy II c i II d w okresie bożonarodzeniowym korzystając z poznanych narzędzi programu Paint wykonali śliczne, kolorowe bombki. Oto niektóre z nich:

Maja Kolaska, kl. 2 d Natalia Wardyn i Adrian Richert,
kl. 2d 
Aleksandra Szarmach, kl. 2 d Patryk Szatkowski i Dawid Mazurowski, kl. 2 d
Aleksandra Michna, kl. 2 d Adrian Wilkowski i Patryk Galant, kl. 2 d Paweł Zieman i Adrian Piotrowski, kl. 2 d Martyna Nawrocka, kl. 2c 

Mirosława Kwaśniewska


 

Prace uczniów

“KOTKI W KROPKI”-

konkurs przyrodniczo-plastyczny

Celem konkursu było:

  • Promowanie twórczej aktywności dzieci i młodzieży.

  • Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości, abstrakcyjnego myślenia.

  • Uwrażliwienie dzieci i młodzieży na los zwierząt.

  • Pokazanie emocji i uczuć jakimi darzymy nasze zwierzęta poprzez użycie rozmaitych środków plastycznego wyrazu.

W konkursie  wzięli  udział  następujący  uczniowie:

  • Szymon  Uznański, Karol Glanert,Dominika Sulewska, Agata Szramka  klasa VIb

  • Jakub Kowalski, Tytus Katkowski, Borys Warlikowski, klasa VIa

  • Magda Matula, Julia Jakubowska, Kewin Uwijała, Karol Rzoska, Nikola Uwijała,Oktawian Telewski klasa Va

  • Paulina Fryska, Julia Buniek, Patryk Stoffa, Sandra Partyka, Julia Szymanowicz, Emilia Myszewska, Paulina Wojtasiewicz, Jakub Laska, Alicja Cejer – klasa IVa i IVb

 

Oto niektóre prace uczniów biorących udział w Ogólnopolskim konkursie pt.”Kotki w kropki”

 

                                                                                                                Iwona  Lassota

     

 


 

„Dynastia Jagiellonów” w oczach uczniów klas piątych

 

Uczniowie klas piątych przez miesiąc wykonywali projekt dotyczący opisu i analizy wydarzenia związanego z  historią Polski z początków panowania Dynastii Jagiellonów. Uczniom nie jest obca „Bitwa pod Grunwaldem”, „Unia polsko-litewska w Krewie” czy „I Pokój toruński”.

Oto najciekawsze propozycje interpretacji wydarzeń z tego okresu wykonane przez uczniów klasy V b oraz uczniów kl. V a:

J. Kacała




Wokół zainteresowań  przyrodniczych uczniów – rozwijamy nasze  pasje

W związku z konkursem przyrodniczym pt. ”Najpiękniejszy zielnik drzew  liściastych i iglastych” uczeń z klasy 5b Joachim Górnaś  wykonał zielnik w postaci prezentacji multimedialnej. Oto ona:

                Iwona Lassota

ŚNIADANIE DAJE MOC

Plakaty przygotowane przez drugoklasistów w ramach akcji: Śniadanie daje moc.
Damian Piekarski, kl. 2d Nikola Gibas i Jakub Grudzinski, kl. 2d Patryk Szatkowski i Dawid Mazurowski, kl. 2 d Aleksandra Michna, kl. 2 d
Aleksandra Szarmach, kl. 2 d Małgorzata Klesz, kl. 2d Olivier Hrabski, kl. 2d  Oliwier Szyca, kl. 2c
   
  Nikola Mania i Nicola Mamajek, kl. 2 c Marcin Prabucki, Patryk Buniek, kl.2 c  

Mirosława Kwaśniewska


I ty możesz być poetą...

Zachęcamy do lektury wierszy młodych poetów, uczniów z klasy VIb:

§  Julia Birna Ja

§  Karol Glanert Dzień

§  Weronika Kropidłowska  O gumce szkolnej

§  Emilia Łojewska Kot

§  Agata Szramka Słoń

§  Małgorzata Toczek Przyjaźń, Życie jest muzyką

Beata Deptulska-Ambroziak



JABŁKA - PRACE UCZNIÓW KL. II C i II D

W związku ze zbliżającym się DNIEM JABŁKA w naszej szkole, uczniowie klas II c i II d na zajęciach komputerowych korzystając z edytora grafiki Paint, wykonali przepiękne prace przedstawiające jabłuszka. Tworząc swoje owoce mogli korzystać tylko z narzędzia aerograf.
Wszystkie jabłka wykonane przez drugoklasistów wyglądały smakowicie. Oto niektóre z nich:
Anna Prabucka i Wiktoria Buniek, kl. 2c Paweł Formela, kl. 2c Jedrzejewska Agata i Hubert Talaśka, kl. 2c  Nicola Kobierzynska, kl. 2c
Oliwier Szyca, kl. 2c Martyna Nawrocka, kl. 2c   Marta Wrycza, kl. 2c Nadia Glanert, kl. 2c
       
Aleksandra Michna, kl. 2d Aleksandra Szarmach, kl. 2d  Natalia Wardyn i Adrian Richert, kl. 2d  Nikola Gibas i Jakub Grudzinski, kl. 2d
       
  Olivier Hrabski, kl. 2d     
Mirosława Kwaśniewska



TABLICZKA MNOŻENIA - RYMOWANKI

Uczniowie klas czwartych przygotowując się do VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia przygotowali plakaty z rymowankami utrwalającymi mnożenie.
Jakub Chmielowski, kl. IV a Dominik Głodny, kl. IV b Paulina Wojtasiewicz, kl. IV b Kewin Guz, kl. IV b
Sandra Parteka, kl. IV a Filip Kolasiński, kl. IV b Julia Cybula, kl. IV a Paulina Kolaska, kl. IV b
Magdalena Mania, kl. IV a Alicja Cejer, kl. IV b Patrycja Makowska, kl. IV b Julia Szymanowicz, kl. IV b
     
  Emilia Myszewska, kl. IV b    

Mirosława Kwaśniewska