Strona główna

Ogłoszenia
Wydarzenia
Wycieczki

Konkursy

Prace uczniów
Samorząd Uczniowski
RodzicE
Kadra
Dokumenty szkoły
SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW
SZKOŁA
W MEDIACH
PEDAGOG SZKOLNY
ŚWETLICA SZKOLNA
ŚWIETLICA SOCJOTERAPEUTYCZNA
BIBLIOTEKA
Zajęcia pozalekcyjne
Historia szkoły
Osiągnięcia
BEZPIECZNY INTERNET
DIAGNOZY
UBEZPIECZENIE DZIECI
REKRUTACJA 
EKOLOGIA
SPORT

UCZNIOWIE
O SZKOLE

AUTORZY STRONY


Gif
Napisz do nas
© psplubichowo
PRACE UCZNIÓW
rok szkolny 2016/2017


Czym jest "PhotoPeach"?

To interesująca i bardzo łatwa w obsłudze aplikacja, którą poznali i wykorzystali uczniowie podczas zajęć rozwijających z informatyki w ramach projektu "Na skrzydłach wiedzy". Program ten pozwala przeglądać zdjęcia w formie ciekawego pokazu slajdów i opatrywać je podpisami. Do zdjęć można dodawać podkład muzyczny wybierany z szerokiej listy dostępowej. Ciekawym dodatkiem jest możliwość tworzenia quizu z wyborem aż trzech odpowiedzi. To wspaniała zabawa urozmaicająca nudne przeglądanie fotografii, a także sposób na przygotowanie ciekawego projektu w ramach zajęć lekcyjnych. Ponadto opracowany pokaz można zachować do prywatnego użytku lub udostępnić publicznie, a wtedy internauci mogą komentować pokaz slajdów i dzielić się swoimi przemyśleniami. Komentarze są wyświetlane pod koniec pokazu slajdów. W darmowej wersji programu można korzystać po zalogowaniu się. Otrzymujemy wtedy do dyspozycji aż 30 klatek slajdów, wstawianie podpisów, dźwięku oraz tworzenie quizu. Warto spróbować swoich sił. Niestety, wersja o większych możliwościach twórczych jest płatna. I jeszcze jedno: wersja w języku angielskim, ale jest bardzo intuicyjna i prosta. Poniżej prezentujemy opracowane przez uczniów pokazy (wystarczy kliknąć w link).

                                                                                               Krzysztof Stawicki

Miłosz Moritz       https://photopeach.com/album/10oj5kd

Emilia Myszewska https://photopeach.com/album/h1ombk

Tadeusz Rożek  https://photopeach.com/album/wcdwkw

Maciej Prabucki https://photopeach.com/album/13rr50w

Tomasz Ostrowski   https://photopeach.com/album/y77pl1

Karol Rzoska https://photopeach.com/album/92ow9q



PRACE  UCZNIÓW

 

Martyna Wojciechowska w swym dzienniku z Everestu pisze: „Z każdym krokiem, oddechem, uderzeniem serca człowiek zmusza swój organizm do zaakceptowania nadludzkiego wysiłku i popycha swoje ciało o jeszcze jeden metr dalej”. Mocna psychika, silna wola, duża motywacja – jakkolwiek to nazwiemy. Bez tego żadna wyprawa się nie powiedzie.

 

Praca domowa – dodatkowa z przyrody brzmiała:

Napisz jak przygotować się do wyprawy w las równikowy. Uzasadnij co jest największym utrudnieniem dla mieszkańcom tych lasów.

 

Przygotowania do wyprawy:

Moim zdaniem, aby wybrać się do strefy wilgotnych lasów równikowych trzeba przygotować się świadomie i technicznie. Potrzebny do tej wyprawy jest porządny plecak. Potrzebne są też gumowce, nóż oraz płaszcz przeciwdeszczowy, również jest przydatny mały namiot (kokon) i przewodnik. Koniecznie trzeba wybrać się do lekarza np. aby wziąć podstawowe leki antybakteryjne, również potrzebne jest szczepienie na malarie oraz środki odstraszające owady. Podstawowymi rzeczami do tej wyprawy to maczeta, menażka na wodę, kompas, jedzenie (suche, zapaczkowane) czyli jedzenie liofilizowane i zapoznanie się z kulturą i językiem.

 

Największe utrudnienia:

Według mnie największym utrudnieniem jest tam niespodziewaność wydarzeń oraz brak pełnej informacji o roślinności zdatnej do spożycia ewentualnie zwierzynie (potrzebny przewodnik). Utrudnieniem też jest wysoka temperatura i wilgotność, również brak dróg i ścieżek. Jest też trudność z wyczytywaniem lokalizacji. Utrudnieniem dla mnie największym jest brak znajomości kultury, plemion i języka.

Weronika Kropidłowska VI b

Do wyprawy muszę przygotować:

1.Kompas do odnalezienia drogi.

2.Notatnik do spisywania różnych gatunków drzew.

3.Lekkie ubranie ponieważ klimat jest gorący i parny.

4.Apteczkę pierwszej pomocy gdybym się skaleczyła.

5.Mocne buty do wspinania się po drzewach.

6.Kapelusz abym nie dostała udaru.

7.Umiejętność przetrwania bo to jest najważniejsze.

8.Nóż do przecinania drzew, obierania jedzenia, obrony.

9.Krzesiwo do rozpalenia ognia.

b)

Myślę, że największym utrudnieniem jest to, że ciągle gdzieś się przenoszą. Są jak wędrowne ptaki możliwe, że dlatego ród który zamieszkuje Wilgotne Lasy Równikowe nazywany jest "Baka" co w ich języku znaczy ''siadać na gałęzi' ptaki siadają na gałęzi tylko na chwile, oni w nowych miejscach także. Utrudnieniem jest także to, że są bardzo niscy i w młodym wieku osiągają dorosłość. W lasach jest dużo drapieżników zwalczanie ich też nie jest zbyt łatwe, a także przedzieranie się przez gęste lasy w poszukiwaniu nowego miejsca zamieszkania.

                                                                                                       Paulina Filipiak klasa VIa

     Iwona Lassota           


Łańcuchy pokarmowe na afrykańskiej sawannie

Uczniowie klas szóstych - VIa i VIb podczas jednej z lekcji przyrody pracowali w grupach - w celu doskonalenia techniki tworzenia łańcuchów pokarmowych na sawannie. Aby  wykonać to zadanie - czas wymuszał na grupie zgranie i podzielenie czynności. Praca była intensywna - każda grupa sama przygotowała materiał, z którego tworzyła łańcuch pokarmowy  składający się pierwszego ogniwa łańcucha jakim jest producent, czyli roślina zielona, ponieważ może ona sama produkować pokarm. Następnymi ogniwami łańcucha były zwierzęta roślinożerne i mięsożerne oraz padlinożerne mieszkające na sawannie, czyli konsumenci.

Po raz kolejny okazało się, że zadania praktyczne, ćwiczenia w których należy wykazać się umiejętnością samodzielnego myślenia, kreatywnością to najlepszy sposób na zainteresowanie ucznia przyrodą. Ćwiczenie to wykazało, że nawet Ci, dla których była to rutynowa czynność okazały się świetnym drogowskazem do samodzielnego zdobywania wiedzy.

Trzeba być pełnym podziwu dla zaangażowania uczniów i ich chęci tajemnic przyrody. Dzięki pracy w zespole  – uczniowie potrafili się zintegrować i samodzielnie ocenić.

    Iwona Lassota

     

Nasze hodowle  fasolki i grochu

Z pierwszym dniem wiosny na naszym parapecie klasowym pojawiły się hodowle  fasolek i grochu przygotowane przez uczniów klas IVa i IVb.  Aby zainteresować i zachęcić uczniów  do obserwowania przyrody i  zmian  zachodzących  w różnych porach roku-w tym przypadku wiosną-  uczniowie klasy 4a i 4b postanowili  podejść do tematu praktycznie i wyhodować w domu fasolkę i groch. Podczas prezentacji uczniowie kolejno przedstawiali  etapy rozwoju roślin od maleńkiego  korzonka do okazałej rośliny z korzeniami, liśćmi, łodygą. Niektóre okazy trzeba było podtrzymać, bo fasola zaczęła się pochylać pod ciężarem liści. W ciągu 3 tygodni  z nasion- ziaren powstała nowa roślina. Hodowle były założone i prowadzone wzorowo. Było widać, że uczniowie z ogromnym zaangażowaniem i pasją podeszli do zadania i stali się  bystrymi obserwatorami przyrody i „hodowcami roślin”. Na zdjęciach poniżej widać wysiłek włożony w pracę uczniów.

Oto niektóre  hodowle  uczniów 4a:

  • Dominiki  Narloch

  • Sandry Parteki

  • Szymona Szramki

  • Igora Żabińskiego

 

Niektóre  hodowle uczniów klasy 4b:
  1. Filipa Kolasińskiego
  2. Łucji Kucharczyk
  3. Mateusza Szumachewicza
  4. Tadeusza Roźka
  5. Julii Szymanowicz
  6. Jilii Cybuli
  7. Malwiny Wiaderny
  8. Pauliny Mistygacz
  9. Korneli Krysiak
  10. Alan Makowski
  11. Martna Szramka
  12. Julia Buniek
  13. Maja kobylińska
  14. Weronika Narloch
  15. Marcin Gort
  16. Marika Kaczmarek

                 Iwona Lassota   

   



SYMETRIA W PRAKTYCE

Uczniowie kl. IV a
wykonali piękne wycinanki ukazujące symetrię inspirowane sztuką ludową.
Poniżej przedstawiamy najciekawsze i najstaranniej wykonane prace:
Sandra Parteka, kl. IV a Kajetan Segar, kl. IV a Jakub Chmielowski, kl. IV a Magdalena Mania, kl. IV a
Marika Kaczmarek, kl. IV a Paulina Fryska, kl. IV a Eryk Kleina, kl. IV a Julia Cybula, kl. IV a
Marcin Gort, kl. IV a Maciej Prabucki, kl. IV a Julia Szydłowska, kl. IV a Alan Makowski, kl. IV a

Mirosława Kwaśniewska


RYSUNEK Z PROSTOKĄTÓW

Uczniowie klas czwartych, poznając na matematyce krainę geometrii, zmierzyli się z  trudnym wyzwaniem - wykonaniem rysunku z prostokątów. Utrudnieniem było rysowanie figur na czystej kartce, a więc trzeba było wykorzystać umiejętność rysowania odcinków prostopadłych i równoległych.
Oto niektóre z prac wykonane przez czwartoklasistów:
 
Kamil Gawrzyjał, kl. IV b Sandra Parteka, kl. IV a Julia Szydłowska, kl. IV a Kornelia Krysiak, kl. IV b
 
Dominik Głodny, kl. IV b Filip Kolasiński, kl. IV b Kajetan Segar, kl. IV a Paulina Wojtasiewicz, kl. IV b

Mirosława Kwaśniewska



KOLOROWE BOMBKI

Uczniowie klasy II c i II d w okresie bożonarodzeniowym korzystając z poznanych narzędzi programu Paint wykonali śliczne, kolorowe bombki. Oto niektóre z nich:

Maja Kolaska, kl. 2 d Natalia Wardyn i Adrian Richert,
kl. 2d 
Aleksandra Szarmach, kl. 2 d Patryk Szatkowski i Dawid Mazurowski, kl. 2 d
Aleksandra Michna, kl. 2 d Adrian Wilkowski i Patryk Galant, kl. 2 d Paweł Zieman i Adrian Piotrowski, kl. 2 d Martyna Nawrocka, kl. 2c 

Mirosława Kwaśniewska


 

Prace uczniów

“KOTKI W KROPKI”-

konkurs przyrodniczo-plastyczny

Celem konkursu było:

  • Promowanie twórczej aktywności dzieci i młodzieży.

  • Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości, abstrakcyjnego myślenia.

  • Uwrażliwienie dzieci i młodzieży na los zwierząt.

  • Pokazanie emocji i uczuć jakimi darzymy nasze zwierzęta poprzez użycie rozmaitych środków plastycznego wyrazu.

W konkursie  wzięli  udział  następujący  uczniowie:

  • Szymon  Uznański, Karol Glanert,Dominika Sulewska, Agata Szramka  klasa VIb

  • Jakub Kowalski, Tytus Katkowski, Borys Warlikowski, klasa VIa

  • Magda Matula, Julia Jakubowska, Kewin Uwijała, Karol Rzoska, Nikola Uwijała,Oktawian Telewski klasa Va

  • Paulina Fryska, Julia Buniek, Patryk Stoffa, Sandra Partyka, Julia Szymanowicz, Emilia Myszewska, Paulina Wojtasiewicz, Jakub Laska, Alicja Cejer – klasa IVa i IVb

 

Oto niektóre prace uczniów biorących udział w Ogólnopolskim konkursie pt.”Kotki w kropki”

 

                                                                                                                Iwona  Lassota

     

 


 

„Dynastia Jagiellonów” w oczach uczniów klas piątych

 

Uczniowie klas piątych przez miesiąc wykonywali projekt dotyczący opisu i analizy wydarzenia związanego z  historią Polski z początków panowania Dynastii Jagiellonów. Uczniom nie jest obca „Bitwa pod Grunwaldem”, „Unia polsko-litewska w Krewie” czy „I Pokój toruński”.

Oto najciekawsze propozycje interpretacji wydarzeń z tego okresu wykonane przez uczniów klasy V b oraz uczniów kl. V a:

J. Kacała




Wokół zainteresowań  przyrodniczych uczniów – rozwijamy nasze  pasje

W związku z konkursem przyrodniczym pt. ”Najpiękniejszy zielnik drzew  liściastych i iglastych” uczeń z klasy 5b Joachim Górnaś  wykonał zielnik w postaci prezentacji multimedialnej. Oto ona:

                Iwona Lassota

ŚNIADANIE DAJE MOC

Plakaty przygotowane przez drugoklasistów w ramach akcji: Śniadanie daje moc.
Damian Piekarski, kl. 2d Nikola Gibas i Jakub Grudzinski, kl. 2d Patryk Szatkowski i Dawid Mazurowski, kl. 2 d Aleksandra Michna, kl. 2 d
Aleksandra Szarmach, kl. 2 d Małgorzata Klesz, kl. 2d Olivier Hrabski, kl. 2d  Oliwier Szyca, kl. 2c
   
  Nikola Mania i Nicola Mamajek, kl. 2 c Marcin Prabucki, Patryk Buniek, kl.2 c  

Mirosława Kwaśniewska



JABŁKA - PRACE UCZNIÓW KL. II C i II D

W związku ze zbliżającym się DNIEM JABŁKA w naszej szkole, uczniowie klas II c i II d na zajęciach komputerowych korzystając z edytora grafiki Paint, wykonali przepiękne prace przedstawiające jabłuszka. Tworząc swoje owoce mogli korzystać tylko z narzędzia aerograf.
Wszystkie jabłka wykonane przez drugoklasistów wyglądały smakowicie. Oto niektóre z nich:
Anna Prabucka i Wiktoria Buniek, kl. 2c Paweł Formela, kl. 2c Jedrzejewska Agata i Hubert Talaśka, kl. 2c  Nicola Kobierzynska, kl. 2c
Oliwier Szyca, kl. 2c Martyna Nawrocka, kl. 2c   Marta Wrycza, kl. 2c Nadia Glanert, kl. 2c
       
Aleksandra Michna, kl. 2d Aleksandra Szarmach, kl. 2d  Natalia Wardyn i Adrian Richert, kl. 2d  Nikola Gibas i Jakub Grudzinski, kl. 2d
       
  Olivier Hrabski, kl. 2d     
Mirosława Kwaśniewska



TABLICZKA MNOŻENIA - RYMOWANKI

Uczniowie klas czwartych przygotowując się do VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia przygotowali plakaty z rymowankami utrwalającymi mnożenie.
Jakub Chmielowski, kl. IV a Dominik Głodny, kl. IV b Paulina Wojtasiewicz, kl. IV b Kewin Guz, kl. IV b
Sandra Parteka, kl. IV a Filip Kolasiński, kl. IV b Julia Cybula, kl. IV a Paulina Kolaska, kl. IV b
Magdalena Mania, kl. IV a Alicja Cejer, kl. IV b Patrycja Makowska, kl. IV b Julia Szymanowicz, kl. IV b
     
  Emilia Myszewska, kl. IV b    

Mirosława Kwaśniewska