Strona główna

© psplubichowo

WYCIECZKI
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

wycieczka klasy Ia, Ib, IIa i IIb do „Centrum Hewelianum”

21.06.2016 r. odbyła się wycieczka klasy Ia, Ib, IIa i IIb do „Centrum Hewelianum” oraz do „Centrum rozrywki Loopy's World”w Gdańsku.

Wyjazd ten okazał się fascynującą przygodą z nauką. Uczniowie w ciekawy i przystępny sposób poznali różne zagadnienia związane z fizyką, astronomią i energią odnawialną. Zwiedzając ekspozycję, mogli przekonać się między innymi jak powstaje wir trąby powietrznej, fala tsunami lub sprawdzić swoją wagę na Księżycu. Wiele radości sprawiło dzieciom wkładanie rąk do paszczy anakondy a także możliwość przeżycia huraganu w specjalnej komorze.

Uczniowie nie tylko eksperymentowali na interaktywnych wystawach, ale także wybrały się „Z linijką na Słońce”, a wszystko to za sprawą zajęć edukacyjnych w formie warsztatów.

Kolejną atrakcją okazała się wizyta w Mc Donald's, na którą dzieci bardzo czekały...

Następnie z uśmiechami na twarzach wszyscy udali się do również bardzo wyczekiwanego, największego w Polsce placu zabaw - Loopy's World. Wielopoziomowa konstrukcja ruchowa, labirynty, tory przeszkód, trampoliny, zjeżdżalnie, jazda na gokartach  i wiele, wiele innych atrakcji zapewniło aktywną zabawę i najlepszą rozrywkę naszym uczniom.

Po tak miło spędzonym dniu wszyscy zmęczeni, ale jakże zadowoleni wrócili do Lubichowa a uczniowie uznali wycieczkę za bardzo udaną...

Dziękujemy wszystkim Mamom, które zechciały pełnić rolę opiekunów wycieczki!

Maria Łojewska

Barbara Łojewska

Alicja Dmisiewicz

WYCIECZKA DO KINA

21 czerwca  pojechaliśmy do Cinema City w Starogardzie Gd., by obejrzeć film "Gdzie jest Dory?". Było nas 31 - 19 uczniów z klasy VIa i 12 z klasy VIc. Towarzyszyły nam nasze panie wychowawczynie, pan pedagog i pan Zbigniew Szela, tata naszego kolegi Rafała. Film o rybce, która postanowiła poznać swoją przeszłość, nam się spodobał. Wycieczka była udana, mimo że wyjechaliśmy o godz. 16.15 i nie mogliśmy w TV śledzić meczu Polska-Ukraina. Na szczęście stało się tak, jak przewidywaliśmy, Polska wygrała 1:0, a my spokojnie mogliśmy jeść lody, frytki i kebaby, które zamówiliśmy sobie po wyjściu z kina. To była wycieczka na pożegnanie, bo przecież to nasz ostatni taki wspólny wyjazd. Za rok będziemy kończyć I klasę gimnazjum.

Kacper z klasy VIa

Wycieczka do pszczelarza kl. I D

W czerwcu klasa I D wybrała się na wycieczkę do pszczelarza. Właściciel, pan Brzeziński oprowadził i pokazał pasiekę zaciekawionym uczniom. Dzieci zapoznały się z życiem pszczół, poznały pracę pszczelarza. Obejrzały z bliska jak wygląda strój pszczelarza, który chroni go przed użądleniem pszczół. Popatrzyły jak wygląda ul w środku, jak wygląda ramka. Zobaczyły przedmioty, pomocne w pracy takie jak: podkurzacz, odsklepiacz, wirówka. Miały możliwość obserwacji żywej pszczoły. Trochę się bały, jednak przypomniały sobie zasady o zachowaniu bezpieczeństwa w kontakcie z pszczołami, które omawiały na zajęciach. Pan Brzeziński opowiedział jakie jest znaczenie pszczół dla przyrody i człowieka oraz jakie właściwości odżywcze ma miód. Uczniowie poznali nazwy miodu: lipowy. wielokwiatowy, rzepakowy, akacjowy, spadziowy. Zadowolone wróciły do szkoły, dziękując za zaproszenie na jesienne śniadanie z miodem

Jolanta Michna

TATRY - WYCIECZKA KLAS TRZECICH

W dniach od 06 VI do 10 VI 2016 r. klasy trzecie uczestniczyły w wycieczce, której celem były najwyższe polskie góry Tatry. Wyjazd był szczegółowo zaplanowany, po drodze zwiedziliśmy kilka atrakcyjnych turystycznie miejsc.
Kilkoro uczestników wyprawy postanowiło podzielić się wrażeniami z pozostałymi członkami naszej szkolnej społeczności.
A oto niektóre z nich:

W poniedziałek o siódmej rano wyruszyliśmy na naszą wycieczkę klasową. Na trasie do Częstochowy odwiedziliśmy Włocławek, w którym zatrzymaliśmy się przy tamie na Wiśle. tu zobaczyliśmy spiętrzenie wody na rzece i dowiedzieliśmy się czemu to służy. Koło symbolicznego grobu ks. Jerzego Popiełuszki zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.
Gdy dotarliśmy do Częstochowy to poszliśmy do kościoła na Jasnej Górze. Tam zobaczyliśmy odsłonięty obraz Matki Boskiej Częstochowskiej.
Mieliśmy dużo czasu dzięki temu zobaczyliśmy inne zabytki Jasnej Góry.
Następnego dnia wcześnie rano wyruszyliśmy w dalszą drogę. Najpierw odwiedziliśmy kościół Miłosierdzia Bożego. Dalej ruszyliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. Tam zeszliśmy korytarzem na głębokość przeszło 100m p.p.m. Przekonaliśmy się, że wszystko tam było ze soli. Tam też znajduje się jedyny w Europie podziemny kościół, pod wezwaniem św. Kingi. Tam też znajduje się solny pomnik Jana Pawła II. I wszystko, wszystko jest zrobione ze soli.
Na koniec dnia dojechaliśmy do naszego pensjonatu w Gliczarowie Górnym.
W środę pojechaliśmy do miejscowości Ząb, z którego wyruszyliśmy ,,Szlakiem Papieskim" na Gubałówkę. Z tego miejsca roztaczały się piękne widoki. Z góry zjechaliśmy wyciągiem na dół.
Następną atrakcją był wjazd na skocznię narciarską. Po tych atrakcjach przeszliśmy najsłynniejszą ulicą Zakopanego Krupówkami. Spacer ten zakończyliśmy na Cmentarzu Ludzi Zasłużonych dla tego regionu. Zapaliliśmy znicz przy grobie Kornela Makuszyńskiego. Ten dzień zakończyliśmy dyskoteką w pensjonacie.
Kolejnego dnia pojechaliśmy do Doliny Kościeliskiej. Przeszliśmy przez Jaskinię Mroźną i doszliśmy do schroniska na Ornaku( 1108m n.p.m.). W drodze powrotnej złapała nas burza i bardzo zmokliśmy.
Nadszedł ostatni dzień naszej wycieczki. W drodze do domu odwiedziliśmy Kraków. Zwiedziliśmy Wawel, dawną siedzibę królewską. Zeszliśmy do Smoka Wawelskiego i weszliśmy do Kościoła Mariackiego.
Wycieczkę zakończyliśmy późno w nocy przy naszej szkole w Lubichowie. Szczęśliwi, pełni wrażeń wróciliśmy do naszych domów. Była to wspaniała przygoda, którą będziemy zawsze pamiętać.

Filip Kolasiński

... Dnia 08.06.2016r.  wybraliśmy się na górski szlak. Doprowadził on nas na górę Gubałówkę. Droga była męcząca, ale warta wysiłku. Pogoda w górach szybko się zmienia. Bywa kapryśna, ale nam dopisała i mogliśmy podziwiać piękne widoki z wysokości 1123m n.p.m. Zjazd kolejką linową z góry był wspaniały i dostarczył nam miłych wrażeń. Każdy wrócił szczęśliwy do ośrodka w Gliczarowie.

Julia Karwatowska

... Dnia 07 czerwca 2016r. we wtorek pojechaliśmy do Wieliczki. Tam podzielono nas na dwie grupy zwiedzające. Ściany, podłoga dosłownie wszystko było ze soli. Aby się przekonać wiele rzeczy polizaliśmy. W szkole poznaliśmy legendę o Świętej Kindze, która wrzuciła swój pierścień do szybu w swoim kraju. Odnalazła go w Wieliczce. Dla niej pod ziemią wykuto w soli piękną kaplicę, w której zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

Maja Witta
wychowawczyni Dorota Augustjańska

WYCIECZKA KLAS 2C I 2D DO GDYNI

Dnia 18 maja br. klasy 2c i 2d wybrały się na wycieczkę do Gdyni. Pierwszym punktem wycieczki było Centrum Nauki Eksperyment. Ta interaktywna wystawa porwała uczniów w fascynującą podróż do świata nauki. Dzieci miały okazję uczestniczyć w różnego rodzaju doświadczeniach naukowych m.in. z takich dziedzin jak: matematyka, przyroda, archeologia, astrologia, fizyka. Największym zainteresowaniem milusińskich cieszyło się „Drzewo życia” spektakularne stanowisko, które jednocześnie służy jako taras widokowy. Uczniowie  na własnej skórze doświadczyli trzęsienia ziemi, a także sprawdzili, jak widzą zwierzęta. Uczniowie stanęli w wirtualnym wyścigu z tymi wolniejszymi i tymi szybszymi zwierzętami. Nie mniej ciekawie prezentowała się przestrzeń wystawy „Akcja – Człowiek”. Dzięki niej dzieci poznały tajniki funkcjonowania ludzkiego organizmu. Interaktywne stanowiska dały odpowiedź między innymi na pytania: Jak jesteśmy zbudowani? Jak funkcjonują nasze zmysły i czy potrafią nas oszukać?

Chłopcom bardzo przypadła do gustu galeria „Hydroświat”, gdzie stanowiska dostarczyły  mnóstwa zabawy, a przy tym dały możliwość zdobycia wiedzy hydrologicznej. Na wystawie, wcielając się w rolę inżynierów, konstruując i wprawiając w ruch skomplikowane mechanizmy uczniowie poznali działanie śluzy, tamy, śruby Archimedesa, a nawet stworzyli ogromny wir wodny! Możliwości przeprowadzania eksperymentów i doświadczeń było mnóstwo, a radość dzieci była przeogromna.

Drugim punktem wycieczki było odwiedzenie Morza Bałtyckiego. Uczniowie po drodze na plażę mogli podziwiać statki oraz jachty.  Miłą niespodzianką była wizyta łabędzi, które wspaniale prezentowały swoje wdzięki. Na koniec dzieci wybawiły się na placu zabaw znajdującym się przy plaży.

W trakcie wycieczki znaleźliśmy również czas by spożyć ciepły posiłek oraz zakupić pamiątki i upominki dla najbliższych. Pozytywnie zmęczeni z masą wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do domów.

Elwira Kamińska

Grażyna Czapiewska

WENECJA - BISKUPIN - ŻNIN  Wycieczka klas V

23 maja br. uczniowie klas piątych wraz z wychowawcami, p.J.Gołąbek i rodzicem p.M.Szramką uczestniczyli w wycieczce do Biskupina.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Wenecji. Wenecja zaoferowała nam swoje dwa  nieocenione skarby: Zamek Diabła Weneckiego i Muzeum Kolejki Wąskotorowej. W obydwóch miejscach czekali na nas przewodnicy, którzy przybliżyli nam historię i znaczenie weneckich zabytków. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem oglądali zabytkowe parowozy, zabytkową poczekalnię, budkę dróżnika ze szlabanem, torowiska z rozjazdami, zwrotnicami, obrotnicę umożliwiającą zmianę kierunku jazdy. Później przeszliśmy z przewodnikiem do ruin zamku Krwawego Diabła Weneckiego - są to ruiny średniowiecznego zamku, wokół którego rozmieszczono maszyny oblężnicze.

Kolejnym miejscem naszej wycieczki był  Biskupin, gdzie rozpoczęliśmy przygodę z „lepieniem” czyli  dowiedzieliśmy się jak robione były pierwsze naczynia, jak lepiono garnki w czasach istnienia biskupińskiej osady oraz w okresie średniowiecza.  Samodzielnie wykonywaliśmy z gliny  naczynia, wazony, które pozwolono nam zabrać do domu. Później pani przewodnik oprowadził nas po biskupińskim grodzie. Zobaczyliśmy pale falochronowe sprzed 2 700 lat p.n.e.. Dowiedzieliśmy się  jak wówczas ludzie mieszkali, żyli, pracowali, spędzali swój czas. Poznaliśmy kolejne zagrody, w jednej z nich zobaczyliśmy na własne oczy, jakie zawody wykonywali ludzie: garncarz, rzeźbiarz, rogownik, snycerz, mincerz, bard. Uczniów zaciekawił niecodzienny wygląd chat, a także przedmioty codziennego użytku, stroje oraz ozdoby i narzędzia mieszkańców osady. Po zwiedzeniu grodu, pojechaliśmy kolejką wąskotorową do Żnina. Przejażdżka kolejką wąskotorową na trasie Biskupin-Żnin była fantastyczna ,pozwalała  podziwiać z okien piękne pałuckie widoki. Dla wielu uczniów była to pierwsza podróż pociągiem.  Na koniec dotarliśmy na obiad do Żnina, po smacznym posiłku i lodach  wróciliśmy do domu.  Pogoda nam dopisała  i wszyscy pełni wrażeń i humorów powróciliśmy  do domów.

Iwona Lassota

FOOTBALLOWO I EXPERYMENTOWO!

Tak w dwóch słowach można byłoby określić tegoroczną wycieczkę klas IV.  W dniu  17 maja 60-cioro uczniów klas czwartych udało się na długo wyczekiwany klasowy wyjazd. Choć aura – jak na dni majowe – nie dopisała, to humor i radość uczniów, szybko przepędziła czarne chmury z nieba oraz zatroskanie z twarzy żegnających nas rodziców. Punktualnie o godz. 8.00 wyruszyliśmy w zaplanowaną trasę. Pilotem i przewodnikiem wycieczki był Pan Grzegorz Machaj, historyk z Grudziądza, który zachęcał nas, w swoich opowieściach, do zwiedzenia twierdzy w Grudziądzu. Ok. godz. 10.00 dotarliśmy na stadion Energa w Gdańsku, gdzie po spotkaniu z panią przewodnik ruszyliśmy do zakamarków, nieznanych na co dzień kibicom. Chłopcy, bez wątpienia, najlepiej czuliby się od razu na murawie, zastępując kapitana reprezentacji Polski – Pana Robert Lewandowskiego!  Któż wie, może któryś z naszych małych sportowców kiedyś będzie opowiadał swoim drużynowym kolegom, iż pierwszy raz na murawie gdańskiego stadionu debiutował, jako czwartoklasista!

Po emocjach sportowych i zakupie pamiątek udaliśmy się do Gdyni, aby nabrać energii podczas obiadu w restauracji „Eureka”. Ok. godz. 13.30 byliśmy już Centrum Nauki „Experyment”. To miejsce, bez wątpienia wyzwoliło kreatywność wśród naszych dzieci, pobudziło ciekawość świata i głód wiedzy – który widoczny był w zadawanych pytaniach i wykonywanych doświadczeniach. Uczestnicy uczyli się – bawiąc w hydroświecie, oglądali świat oczami zwierząt, próbowali wykorzystać „niewidoczne siły” wszechświata oraz  powędrowali w głąb ludzkiego ciała! Dzięki multimedialnym manekinom udało się zajrzeć  do środka naszych organizmów, poznając zachodzące w nich procesy. Przeprowadzaliśmy też wirtualną operację i, dzięki nowoczesnej technologii, przekonaliśmy się jak będziemy wyglądać w wieku 80 lat! Jednakże jednym z najciekawszych punktów programu była wycieczka na wszystkie kontynenty świata. Razem z „Panem Kulką” i pracownikami centrum uczestniczyliśmy w bardzo ciekawej lekcji geografii, ukazującej codzienne życie na poszczególnych kontynentach.

Podekscytowani całą zabawą, zakupem oryginalnych pamiątek i pełni nowych doświadczeń footballowo – experymentowych, ok. godz. 16.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lubichowa. Blisko dwugodzinna jazda minęła bardzo szybko, gdyż był to czas opowieści gorących wrażeń i oglądania zakupionych pamiątek. Ok. godz.18.15 naszym oczom ukazała się wieża lubichowskiego kościoła, co oznaczało tylko jedno – wszystko, co dobre – szybko się kończy, jednak we wspomnieniach trwa wiecznie.

Dziękuję uczniom za ich postawę, dobrą zabawę i radośnie spęczony wspólnie czas. Dziękuję także wspaniałym opiekunom: Pani Patrycji Kordowskiej, Pani Elżbiecie Zgodzie, Panu Dyrektorowi – Sebastianowi Jachowi.

Małgorzata Zaborowska

wycieczka do Miasteczka Westernowego w Grudziądzu

13 maja klasy I C i I D udały się na wycieczkę do Miasteczka Westernowego w Grudziądzu. Podczas pobytu dzieci uczestniczyły w warsztatach plastycznych, zobaczyły pokaz produkcji świeczek oraz figurek gipsowych. Miały również okazję ozdobienia własnoręcznie gipsowej figurki. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Miasteczka Westernowego, wizyta we więzieniu oraz na westernowym cmentarzu. W samo południe uczniowie spotkali się z żywą historią: WESTERN SHOW. Podążali śladami dawnych osadników amerykańskich i poznali ich historię oraz przygody. Nie zabrakło oczywiście Lucky Luka i jego niesfornych towarzyszy.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się przygoda w Kopalni Złota

Na zakończenie pobytu w miasteczku  dzieci przeniosły się w podróż do przeszłości – zwiedziły Park Jurajski, gdzie czekały na nie dinozaury oraz morskie głębiny  kryjące jedynego w Polsce wieloryba grenlandzkiego w naturalnych rozmiarach.

Ostatnim przystankiem podczas wycieczki była Magiczna Kraina Bajek, Baśni i Legend. Przywitał nas nie tylko Asteriks i Obelisk w Domu Rzymskim, ale również Flinstonowie w Bedrok.  Spotkaliśmy bohaterów ulubionych bajek w swoich domkach.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Aleksandra Kuśnierz

Wycieczka klasy II b i III a do Zagrody Kociewskiej w Godziszewie

W dniu 12 maja o godz. 9.00 wyruszyliśmy na wycieczkę klasową do Godziszewa na "Kociewski Piknik Naturą Malowany". Gdy przyjechaliśmy na miejsce czekały na nas różne atrakcje. Podążaliśmy ścieżką, na której spotkaliśmy zwierzęta i ptactwo domowe. Obejrzeliśmy płody rolne, ich produkcję oraz zastosowanie. Zobaczyliśmy maszyny oraz narzędzia używane do ich uprawy na przełomie wieków. Największą atrakcją dla nas były gry i zabawy. Duża przestrzeń i odpowiednio przygotowany teren stworzyły możliwość do wspólnej zabawy i integracji. Mogliśmy sprawdzić swoją sprawność fizyczną w "małpim gaju" oraz skorzystać z wielu innych atrakcji: autka retro, minigolf, kopalnia złota, poducha do skakania. Po pełnym wrażeń i emocji czasie spędzonym w Zagrodzie Kociewskiej czekał na nas poczęstunek. W sklepiku z pamiątkami zakupiliśmy sobie i najbliższym różne upominki związane z gospodarstwem rolnym. Autokar przyjechał po nas około 15.30. Do domu wracaliśmy bardzo szczęśliwi i zadowoleni.

Opiekunowie:

Ewa Weltrowska
Alicja Dmisiewicz

Wycieczka do pasieki

W czwartkowy poranek 28 kwietnia, wybraliśmy sią na pieszą wycieczkę do pasieki pana Zbigniewa Doeringa, podczas której poznawaliśmy życie pszczół. Pan pszczelarz w bardzo ciekawy sposób opowiedział nam o życiu pszczół, ich zwyczajach i efektach pracy.

W trakcie wycieczki zrozumieliśmy, jak bardzo prawdziwe jest powiedzenie: „Pracowity jak pszczoła”. Aby zebrać nektar, z którego powstanie 1 kg miodu, pszczoły muszą odwiedzić około 4 milionów kwiatów! Dowiedzieliśmy się, że jeden ul może pomieścić 30 tysięcy pszczół, jak również to, że truteń razem z królową odbywa lot godowy nawet na wysokości 7000 metrów - niestety potem ginie.

Po wysłuchaniu bardzo interesujących opowieści, przeszliśmy do zwiedzania pasieki. Przyglądaliśmy się ulom, ich budowie - mogliśmy obejrzeć życie pszczół bez strachu, że nas użądlą. Oglądaliśmy maszyny uławiające pszczelarzowi pozyskiwanie i rozlewanie miodu. Chętne dzieci mogły przymierzyć strój, który chroni człowieka przed żądłami pszczół. Na zakończenie spotkania odbyła się degustacja słodkiego i zdrowego miodu z pasieki pana Zbyszka.

Wycieczka ta była bardzo ciekawą lekcją. Dzięki niej uczniowie mogli na własne oczy zobaczyć pszczoły i ich wyjątkowe mieszkania, a także zajrzeć do ich wnętrza. Taka żywa lekcja przyrody jest dużo lepsza niż zwykła książkowa nauka. Dzieci już wiedzą, że te bardzo pracowite owady nie tylko dostarczają miód czy wosk, ale pełnią też ważną rolę w przyrodzie.

Dziękujemy panu Zbigniewowi za gościnę i poświęcony nam czas.

Uczniowie klasy 2a.

SZKOLNA WYCIECZKA KLAS VI

27 kwietnia o godz. 5.00 rozpoczęła się szkolna wycieczka do Warszawy. Trwała trzy dni i była wspaniałym  doświadczeniem w życiu szóstoklasistów.

Najbardziej podobał mi się Stadion Narodowy. Mogłam zobaczyć to miejsce od środka i przejść trasą piłkarzy. (Julia)

Podobała mi się wizyta na  Stadionie Narodowym, ponieważ zobaczyłem koszulki naszej reprezentacji, usiadłem na miejscach polskich piłkarzy  w szatni i  miałem okazję przyjrzeć się, jak rozkłada się murawę. (Oskar)

Najbardziej w pamięci utkwił mi spacer w gmachu TVP. Dużo się dowiedziałem o nagrywaniu programów telewizyjnych. (Mateusz)

Podobał mi się Pałac Kultury i Nauki -  chyba najwyższy budynek w Polsce. Gdy byliśmy u góry, ludzie byli malutcy jak mróweczki. (Nikodem)

Najfajniejszy był hotel, w którym mieszkaliśmy. Zamiast klucza dostaliśmy karty magnetyczne i mieszkaliśmy na piętrze z obcokrajowcami. (Michał)

Stadion wygląda o wiele lepiej na żywo niż w na ekranie telewizyjnym. (Agnieszka)

Na mnie zrobił wrażenie film 3D, który obejrzeliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego, pt. "Miasto ruin". Nie wiedziałam, że Warszawa została tak bardzo zniszczona w  czasie wojny. (Agnieszka)

Klimat, który jest w Muzeum Powstania Warszawskiego, odpowiada mi. Pani przewodniczka bardzo ciekawie opowiadała. Podobało mi się, że mogłem zrywać kartki z kalendarza upamiętniające każdy dzień powstania. Mogłem z kolegami przejść kanałami i wczuć się w sytuację powstańców. (Kacper)

Plenerowa wystawa Muzeum Wojska Polskiego spodobała się każdemu chłopakowi! Zwróciłem uwagę na polski wóz opancerzony "Kubuś", który walczył w powstaniu. (Kacper)

Ciekawie było w Centrum Nauki Kopernik. Było tam tyle wynalazków! Na mnie wrażenie zrobiła harfa, na której można było grać, mimo że zamiast strun miała lasery. (Michał)

Pierwszego dnia padało, nie mogliśmy podziwiać Starego Miasta, ale zobaczyliśmy, mieszczącą się na rynku, restaurację Magdy Gessler. Niestety, jej nie udało nam się spotkać. (Kacper)

Beata Deptulska-Ambroziak

WYJAZD KLAS 2C I 2D NA PRZEDSTAWIENIE TEATRALNE

Szewc Kopytko i Kaczor Kwak  to historia napisana przez twórcę słynnego Koziołka Matołka”  Kornela Makuszyńskiego, a przełożona na język teatru przez  Jana Wilkowskiego. Dnia 18 kwietnia br. uczniowie klas 2c i 2d mieli okazję uczestniczyć w wystawieniu niniejszej sztuki przez artystów „Teatru Lalki Tęcza” ze Słupska. Widowisko muzyczne opowiadało historię  Szewca Kopytko – ucznia i młodzieńca skarconego przez majstra za lekkomyślne wygłupy. Chłopak wyrusza w świat, szukając przygód i beztroskiego życia. Podczas drogi spotyka rozśpiewanego Kaczora Kwaka, osobnika o podobnych cechach – lekkoducha i psotnika. Od tej chwili wędrują razem figlując i żartując przy każdej nadarzającej się okazji. Zarówno Kopytko jak i Kwak, nie rozumieją, iż bezmyślne psoty mogą sprawić przykrość i ból. Dopiero napotkany Wędrowiec, uświadamia im, że łzy mogą być oznaką smutku. Mądrzejsi o to doświadczenie nie rezygnują z wyszukiwania powodów do śmiechu. Jako najsłynniejsi w okolicy rozśmieszacze, zostają wezwani na dwór do cierpiącego Króla Powidło , który od ponad 100 lat pogrążony jest w melancholii. Ale co to dla nich za wyzwanie – rozbawić Króla? Powierzone zadanie wykonują perfekcyjnie.

Również widownię Szewc Kopytko i Kaczor Kwak rozweselili do łez i nie raz na sali było słychać spontaniczne wybuchy śmiechu. Dzieciom bardzo spodobało się połączenie scen lalkowych z udziałem żywego planu. Wspaniale wykonana scenografia, dekoracje i lalki oraz przepiękna muzyka i piosenki nadały przedstawieniu charakteru barwnego i pogodnego widowiska muzycznego.

Elwira Kamińska

WIOSENNA WYCIECZKA DO OCYPLA

Uczniowie „Małej szkoły” wraz z wychowawczyniami w niecodzienny sposób powitali w tym roku wiosnę. 21 marca klasa I a, I b i II b a 31 marca klasy III a i III b udały się do Ocypla. Tam w miejscowej Izbie Regionalnej pod okiem p. S. Ulatowskiej oraz p. sołtys Barbary Dittmer  poznały historię swojego regionu i jednocześnie dowiedzieli  się „jak to dawniej bywało…”. Nie zabrakło tradycyjnego kociewskiego poczęstunku oraz zabaw przy ognisku i okrzyków na powitanie wiosny. Przygotowana przez trzecioklasistów tradycyjna Marzanna wzbogaciła zbiory Izby Regionalnej.

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY MIŁYM PANIOM ZA WSPANIAŁĄ GOŚCINĘ

I PRZEKAZANIE WARTOŚCIOWYCH INFORMACJI.

SPEKTAKL MUZYCZNY

Dnia 08.02 br. odbył się wyjazd klasy Ib i IIIa do kina „Sokół” w Starogardzie Gdańskim. Uczniowie obejrzeli spektakl muzyczny na motywach powieści Juliusza Verne'a „W 80 dni dookoła świata”, przygotowany przez aktorów z Teatru Moich Marzeń z Chorzowa.

Wszystkim uczestnikom wycieczki przedstawienie teatralne bardzo się podobało. Scenografię i stroje świetnie przygotowano a aktorzy wspaniale zagrali swoje role.

Mottem spektaklu była dewiza: „...Kiedy zależy Ci na czymś, to mocno w to wierz...”

W czasie musicalu na sali panowała cisza i skupienie przerywane czasami wybuchami śmiechu.

Po skończonym przedstawieniu wszystkie dzieci zaczęły bić głośne i długie brawa dla aktorów, którzy tak barwnie przedstawili podróż w 80 dni dookoła świata przeróżnymi środkami transportu...

Ewa Weltrowska

„W 80 DNI DOOKOŁA ŚWIATA”

(WIDOWISKO MUZYCZNE)

Dnia 8 lutego 2016 roku uczniowie klas Ia, IIb, IIc, IId, i VB  wraz z wychowawczyniami i rodzicem - p. M.Szramką obejrzeli w Starogardzie Gdańskim spektakl muzyczny na motywach powieści Juliusza Verne'a  „W 80 dni dookoła świata”. Jego akcja toczyła się w XIX wieku. Angielski dżentelmen, Fileas Fogg, zakłada się pewnego dnia z jego towarzyszami, że w 80 dni objedzie dookoła kulę ziemską. Zabiera ze sobą w tę podróż swojego francuskiego lokaja, Jana Passepartont. W ślad za nimi udaje się także przebiegły detektyw Fix, który podejrzewa Fogga o dokonanie kradzieży w Banku Angielskim.

Uczniom bardzo podobała się  niezwykła  przygoda głównych bohaterów Passepartout i Phileasa Fogga. W przedstawieniu ukazano  podróż dookoła świata przeróżnymi środkami transportu. W trakcie wyprawy bohaterowie  poznali różne kraje i kultury, przeżyli wiele przygód. Wartka akcja, różnorodność kostiumów, wielu postaci, oryginalna scenografia i niepowtarzalna muzyka przenosiły uczniów na inny wymiar, w którym bardzo liczy się czas…

Taka forma przedstawienia była dla widzów  bardzo atrakcyjna. Piosenki łatwo „wpadały” w ucho np. "…Kiedy zależy Ci na czymś, to mocno w to wierz… "

Aktorzy grający w niniejszym spektaklu wykazali się ogromnym talentem aktorskim i pasją. Było widać, iż czerpią wielką przyjemność z  zawodu jaki wykonują. Również scenografia była profesjonalna, a wykorzystane rekwizyty bardzo przyciągały uwagę widza. Myślę, że cała publiczność zachwycała się tym przedstawieniem, podobnie jak my. Takie wyjazdy jak ten pozwalają kształtować u uczniów poczucie piękna i estetyki, a ponadto uwrażliwiają, wzbogacają zasób słownictwa, a przede wszystkim dostarczają niezapomnianych wrażeń.

Iwona Lassota

WYJAZD KL. VI B DO KINA

28 stycznia 2016r. uczniowie klasy VI b wraz z opiekunami: p.Barbarą Laskowską i p.Mirosławą Kwaśniewską udali się do kina Cineme City w Starogardzie Gd., które mieści się w Galerii Neptun. Szóstoklasiści wybrali film "Alvin i wiewiórki: Wielka wyprawa".  Uczniowie zaopatrzeni w niezbędne rekwizyty kinomana (coś do chrupania i napój), zakupione w kinowy barze, na 90 minut zanurzyli się w wygodnych fotelach kinowych, aby obejrzeć wesołe perypetie najsłynniejszych wiewiórek świata. Szalona wyprawa bohaterów filmu sprawiła, że humor dopisywał wszystkim uczestnikom wycieczki również w drodze powrotnej do domu.

Klasowa wycieczka sfinansowana była z wpłat na Radę Rodziców dokonanych przez Rodziców uczniów kl. VI b .

Serdecznie dziękujemy Pani Dyrektor

za zorganizowanie autokaru, który rozwiózł uczestników wycieczki do domów,

pani Barbarze Laskowskiej

za sprawowaną opiekę podczas wycieczki

oraz wszystkim Rodzicom za wpłaty dokonane na Radę Rodziców.

Dzięki Wam mogliśmy w radosnym nastroju, wspólnie całą klasą, spędzić czas wolny.

DZIĘKUJEMY

Uczniowie kl. VI b wraz z wychowawczynią

Mirosława Kwaśniewska

wycieczka do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni.

Uczniowie klasy 3B wybrali się na wycieczkę do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni. Dzień rozpoczęliśmy od spaceru po Skwerku Kościuszki, gdzie podziwialiśmy cumujące u nabrzeża statki. Następnie udaliśmy się na interaktywna wystawę do Centrum Nauki Eksperyment, która została stworzona by jednocześnie bawić i uczyć małych i dużych. Jest to magiczne miejsce, które wyzwala w nas kreatywność i pobudza naszą ciekawość świata. Ekspozycja w CNE podzielona jest na cztery wystawy:

• Hydroświat

• Akcja: Człowiek

• Niewidoczne siły

• Drzewo życia

Przez moment wszyscy mogli poczuć się jak prawdziwi odkrywcy. Uczniowie samodzielnie przeprowadzali różnego rodzaju doświadczenia, które pomagały im zrozumieć zjawiska występujące w przyrodzie.

Środowe przedpołudnie dostarczyło nam wielu niespodzianek i niezapomnianych wrażeń. Bawiliśmy się świetnie! Wszystkim dużym i małym, młodszym i starszym polecamy wizytę w tym niesamowitym miejscu, jakim jest Centrum Nauki Eksperyment.

Wychowawczyni
Dorota
Augustjańska

Wycieczka do kwiaciarni w Lubichowie klasy I d

Klasa I d wybrała się na wycieczkę do kwiaciarni w Lubichowie dnia 19.10.2015 r. W kwiaciarni obserwowały pracę p. Moniki Chyrek. Dzieci zadawały pytania dotyczące warunków przechowywania i pielęgnacji kwiatów ciętych: róż, chryzantem, irysów, gerber, goździków. Uczniów interesowało w jaki sposób komponuje się bukiety, jakie elementy przybrania dodaje się do bukietów (kordylina, gipsówka, kuskus, robelini) jakie zapachy czujemy w kwiaciarni itp. Również rozpoznawały kwiaty rosnące w ogrodzie, zastanawiając się, czego potrzebują do życia rośliny, poznały pojęcie roślina zielna. Następnie podziękowały pani Monice za możliwość wizyty w kwiaciarni i radosne wróciły do szkoły.

Jolanta Michna

Jesienna wycieczka do sadu i ogrodu warzywnego.

Uczniowie klasy III b są uczestnikami realizowanego w szkole Programu "Owoce w Szkole". Pod koniec września odwiedziliśmy panią Halinkę w jej sadzie i ogrodzie warzywno - kwiatowym. Pogoda nam sprzyjała. Kolorowa ciepła jesień to najlepsza pora na zbiory warzyw i owoców, które są źródłem wielu witamin.

Pani Halinka opowiedziała nam o pracy w ogrodzie i pokazała nam swoje uprawy. Oglądaliśmy warzywa, krzewy i drzewa owocowe. Utrwaliliśmy sobie ich wygląd i budowę. Dowiedzieliśmy się jak należy je chronić i jak zabezpieczyć je podczas chłodnych, jesiennych i zimowych dni. Pani Halinka pokazała nam swoje ulubione, pięknie kwitnące i pachnące kwiaty. Koło nich zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Wiemy, że praca w pielęgnowaniu ogrodu jest ciężka, ale daje dużo satysfakcji i radości ogrodnikowi.

Po obejrzeniu warzyw, owoców i kwiatów podziwialiśmy żółwie w oczku wodnym, które wygrzewały się na jesiennym ciepłym słońcu.

Pożegnaliśmy się z panią Halinką i wróciliśmy do szkoły. Była to miła i pociągająca wycieczka.

Dorota Augustjańska

WYCIECZKA DO LASU

17 września 2015 r. klasa III b wybrała się na wycieczkę do lasu. Przed wyjściem przypomnieliśmy sobie zasady poruszania się po drogach i zachowania w lesie. Celem naszego wyjścia była obserwacja roślin i zwierząt żyjących w różnych warstwach lasu. Gdy doszliśmy do celu, potrafiliśmy rozpoznać rośliny i zwierzęta poznane na zajęciach w klasie pierwszej i drugiej.

Mieliśmy oczy i uszy otwarte. Badaliśmy różnice nasłonecznienia, wilgotności i temperatury w różnych warstwach lasu. Udało nam się zaobserwować życie mrówek i podziwiać ich domy - mrowiska. Na polanie zjedliśmy śniadanie, słuchając śpiewu ptaków. Słoneczko pięknie nam świeciło. Do koszyka pozbieraliśmy różne leśne skarby. Udało nam się znaleźć wiele grzybów jadalnych. Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do szkoły.